
Ile kosztuje nadruk na koszulce?
Personalizacja odzieży zyskała popularność zarówno wśród konsumentów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Daje możliwość stworzenia unikalnego produktu, który odzwierciedla osobiste upodobania, styl czy wartości marki. Jeśli jesteś zainteresowany wykonaniem własnej aplikacji na koszulce, z pewnością interesuje Cię cena nadruku. Zależy ona od wielu czynników. Ile kosztuje nadruk na koszulce? Sprawdź teraz i dowiedz się więcej!
Sprawdź również: Jak zrobić nadruk na koszulce?
Przeczytaj: Jak usunąć nadruk z koszulki?
Dlaczego warto personalizować odzież?
Zanim zamówisz koszulkę z własnym nadrukiem, warto mieć świadomość, że jest to inwestycja, która się opłaca Dlaczego? Personalizowana odzież daje możliwość wyrażenia swojej indywidualności, pokazania pasji, zainteresowań lub przynależności do konkretnej grupy. Dopłacając do standardowego ubrania kilkanaście złotych, zyskujesz oryginalny, niepowtarzalny ubiór, odmienny od tych, jakie w dobie masowej produkcji noszą tysiące ludzi.
Koszulka z samodzielnie zaprojektowanym nadrukiem to również idealny pomysł na prezent. Dziś, gdy o wielu osobach można powiedzieć, że mają już wszystko, podarunek w postaci unikalnego elementu garderoby jest doskonałym rozwiązaniem. Dzięki możliwości dodania osobistego akcentu, np. w postaci ulubionego cytatu czy specjalnego wzoru, taki prezent staje się wyjątkowy i z pewnością na długo pozostanie zapamiętany. Personalizowane koszulki z własnym nadrukiem świetnie sprawdzają się podczas różnych okazji, takich jak urodziny, imieniny, rocznice czy święta.
Znakowanie odzieży jest także kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Koszulki, a także inne elementy garderoby z umieszczonym logo firmy, np. bluzy, kurtki czy czapki, są świetnym narzędziem do zwiększania rozpoznawalności marki. Stanowią praktyczny gadżet rozdawany klientom bądź kontrahentom przy różnych okazjach.
Personalizowana odzież reklamowa może być także stosowana w firmach jako część ubioru służbowego, co buduje spójny i profesjonalny wizerunek organizacji oraz wzmacnia poczucie przynależności pracowników do zespołu.
Przeczytaj: Personalizacja odzieży – kiedy i dlaczego warto?
Personalizowane produkty powstają z dbałością o każdy szczegół. Klienci mają możliwość wyboru różnych wariantów koszulek – o odmiennym kroju, uszytych z różnych materiałów, do tego wybierają kolor, rozmiar i wskazują miejsce lub miejsca umieszczenia nadruków i ich wielkość. To pozwala na stworzenie ubrania, które spełnia ich oczekiwania pod każdym względem.
Od czego zależy cena nadruku na koszulce?
Na całkowity koszt zamówienia personalizowanej koszulki składa się cena koszulki i cena nadruku. Cena koszulki zależy przede wszystkim od jakości materiału, z kolei o cenie nadruku decyduje szereg czynników. Najważniejsze z nich to:
- metoda nadruku,
- wielkość zamówienia (liczba sztuk),
- wielkość aplikacji.
Jedną z najstarszych i najtrwalszych metod znakowania jest sitodruk, który polega na przepuszczeniu farby przez specjalną siatkę z kształtem pożądanych wzorów. Przygotowanie takiej matrycy jest bardzo pracochłonne, w dodatku, jeśli projekt jest wielokolorowy, dla każdej barwy trzeba wykonać osobną matrycę. Cena znakowania jest więc wyższa im więcej kolorów i im mniejsze zamówienie.
Więcej na: Sitodruk – co to jest?
Sitodruk jest idealny do dużych nakładów, ponieważ koszty przygotowania matryc rozkładają się i w efekcie koszt jednostkowy nadruku jest bardzo atrakcyjny. Dla personalizacji kilku czy kilkunastu koszulek nie warto sięgać po tę technikę, ale przy kilkudziesięciu czy kilkuset sztukach jest to bardzo ekonomiczny wybór, często wręcz najtańsza metoda uzyskania efektownych koszulek z własnym nadrukiem.
Jeśli Twoje zamówienie jest niskonakładowe, warto zastosować inny sposób personalizacji. Jedną z najnowszych technik znakowania odzieży jest nadruk DTF (direct to film), czyli drukowanie grafiki na specjalnej folii, a następnie przeniesienie jej na odzież. Ta metoda daje możliwość zamówienia nadruków bardzo złożonych, wielokolorowych w dobrej cenie już od paru sztuk.
Sprawdź: Co to jest nadruk DTF?
To samo dotyczy metody DTG (direct to garment), w której tusz nanosi się bezpośrednio na materiał. Tutaj także nie ma wysokich kosztów początkowych (w przeciwieństwie do sitodruku), więc nic nie stoi na przeszkodzie, by zamówić choćby pojedynczą koszulkę z nadrukiem. Korzyści skali nie występują też w przypadku sublimacji czy nadruków flex.
Cena nadruku jest też ściśle powiązana z jego wielkością i dotyczy to każdej metody. W przypadku nadruków na dużym obszarze tkaniny zużywa się więcej tuszu (ewentualnie folii), stąd cena jest wyższa niż w przypadku nadruków na małej powierzchni.
Przeczytaj: Metody znakowania odzieży – która najlepsza?
Jaka jest cena nadruku?
Trudno jednoznacznie określić cenę indywidualnego nadruku na koszulce, ponieważ jest ona wypadkową wielu czynników. Uśredniając, w przypadku znakowania pojedynczej koszulki, wynosi ona około kilkunastu złotych. Za tyle otrzymujesz produkt, który jest w pełni dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb.